Stekelig tussendoortje

Stekelig tussendoortje

20160417_183008 (2)

Doordat ik nog steeds druk bezig ben mijn restverwerking van mijn voorraad acryl en katoen kom ik wel eens vergeten bolletjes tegen zoals bolletjes acryl van Xenos. Made in China staat er op de wikkel, en er hangt een beetje een chemisch luchtje om het bolletje heen, er staat ook  vermeld hoe je het moet behandelen en dat het BREI-garen is. Om even een fabel uit de weg te ruimen dat er geen verschil is tussen brei en haakgaren met breigaren kan je haken en met haakgaren kan je breien kortom Je kan met alle garen breien en haken.

Leuke kleuren, ik hou van deze kleuren alleen ik ben niet zo dol op dit soort garen meestal is het van een dubieuze kwaliteit en daarom heb ik er nog nooit mee gewerkt. Maar in het kader van de restverwerking is het een mooie gelegenheid om het uit te proberen tussen mijn andere projecten door.

Mijn omgetoverde kaarsenrek tot plantenrek groeit gestaag nog een paar plantjes en dan is het vol.Om nog meer natuur in huis te halen ben ik ook nog bezig met de bloemenvaas van Wolplein Daarom past deze cactus mooi in het rijtje.

Deze vrolijke cactus heb ik gemaakt naar eigen inzicht en ik moet toegeven dat de Xenos-acryl niet slecht werkt het is een beetje stug maar dat maakt het voor dit soort haakwerk geschikt. Kledingstukken ,sjaals ,omslagdoeken enz zou ik niet zo snel met dit soort garen maken. maar voor decoratie doeleinde is het geschikt garen en kan je er leuke dingen mee haken zonder een grote aanslag te plegen op je budget.

Ik ga even een plaatsje zoeken voor mijn gekleurde cactus nu maar hopen dat hij blijft staan en leven 😉

 

 

 

 

2 gedachtes over “Stekelig tussendoortje

Geef een reactie

